אורי גלר

אוּרי גלר הוא אמן אשליות, קוסם, ואיש בידור ישראלי-בריטי הטוען כי הוא מדיום בעל כוחות על-טבעיים.

בתחילת שנות השבעים זכה גלר לפרסום רב בארצות הברית ובאירופה לאחר שביצע סדרה של הופעות טלוויזיוניות בהן הפגין יכולות שכביכול נחזו כעל-טבעיות כגון טלקינזיס (הנעה מרחוק ללא מגע), דאוזינג (איתור מחצבים על ידי שימוש במאגיה), וטלפתיה. הביצועים הללו כללו כיפוף כפיות (עיקום כפיות מתכת ללא הפעלת כוח פיזי), תיאור מדויק של איורים אשר צויירו בסתר, וכמו כן בחלק מהמופעים נהג גלר לגרום לשעונים לעצור או לנוע מהר יותר. גלר טען כי הוא מבצע את הקסמים הללו באמצעות רצונו ומחשבתו בלבד. בעקבות הפרסום העולמי הרב אשר לו זכה בתקופה הזו, הופנתה אליו תשומת לבה של הקהילה המדעית אשר ביקשה לבחון את יכולות המדיום. בשיא הקריירה שלו בשנות השבעים גלר הופיע במשרה מלאה בפני קהל בתוכניות טלוויזיה רבות ברחבי העולם.

במהלך העשור הראשון של המאה ה-21, התארח גלר במספר רב של תוכניות אירוח ובידור ברחבי העולם בנוסף להופעות משנה בסדרות טלוויזיה וסרטים. בנובמבר 2006 הנחה גלר את התוכנית “אורי גלר מחפש את היורש” בערוץ 2 בישראל בה זכה ברוב קולות ליאור סושרד. התוכנית השיגה אחוזי צפייה גבוהים‪.‬
במהלך שנת 2008 גלר הנחה מספר תוכניות נוספות באירופה אשר מתבססות על אותה התבנית – את תוכנית הטלוויזיה “The Next Uri Geller” בערוץ Pro7 הגרמני ועוד…

לפי טענתו של גלר הוא הועסק בעבר בדאוזינג על ידי חברות שונות אשר שכרו את שירותיו לצורך איתור מחצבים יקרים,כאשר הוא הצליח באמצעות כוחותיו לאתר בהצלחה נפט ומתכות יקרות ובין היתר הוא הצליח לאתר עבור חברת הנפט הלאומית של מקסיקו “Pemex” שדות נפט.

בשנת 2013 יצא לאור סרט תיעודי בערוץ ה-BBC בשם “חייו הסודיים של אורי גלר – מרגל על-טבעי”, (The Secret Life of Uri Geller – Psychic Spy). בסרט נטען כי גלר הפך ל”מרגל על טבעי” עבור ה-CIA, גויס על ידי המוסד, ועבד כסוכן חשאי רשמי במקסיקו, תוך שימוש בכוחות על-טבעיים כגון היכולת למחוק תוכן של דיסקטים באמצעות המחשבה.
מנובמבר 2018, הוא שופט בתוכנית הראליטי גוט טאלנט ישראל.
במאי 2019 הכיר ספר השיאים של גינס בכף פלדה שיצר גלר כ”כף הפלדה הגדולה בעולם”. אורך הכף 16.18 מטרים,
והיא מוצבת בכניסה למוזיאון אורי גלר בתל אביב.

המאמרים האחרונים

  • סבסטיאן קטנה

    סבסטיאן קטנה

  • טילדה רג’ואן

    טילדה רג’ואן

  • לאוניד פטשקה

    לאוניד פטשקה

  • דוד ד’אור

    דוד ד’אור

לצאת © 2018 כל הזכויות שמורות