לאוניד פטשקה

לאוניד פטשקה הוא מלחין, מנצח, פסנתרן ונגן ג’אז ישראלי. אחד המוזיקאים דוברי הרוסית המפורסמים ביותר בישראל שעיקר עיסוקו הוא ג’אז. עלה לישראל בשנת 1990.

לאוניד פטשקה, פסנתרן ומלחין, נולד בשנת 1964 בבאקו שבאזרבייג’ן. הוא החל ללמוד לנגן על פסנתר בגיל 4 בבאקו. בפעם הראשונה לאוניד ניגן בפני קהל בגיל 6. בגיל 7, פטשקה ניגן את הקונצ’רטו של מנדלסון עם התזמורת הסימפונית של באקו. עם סיום בית הספר למוסיקה בקאזאן בשנת 1983, הוא נרשם ללימודים באקדמיה הרוסית גנסין למוזיקה. הוא למד את שני הקורסים הראשונים כפסנתרן ומלחין קלאסי, ולאחר מכן הועבר למחלקת פופ-ג’אז, שבה למד בכיתתו של פרופ’ איגור בריל, מחבר של אחד מספרי לימוד ג’אז הפופולריים ביותר בשפה הרוסית. לאחר סיום הלימודים, פטשקה הפך לאחד מהמוזיקאים הצעירים המבוקשים ביותר בברית המועצות, עם הרבה קונצרטים והופעות במערב. פטשקה היה אחד האמנים הראשונים בברית המועצות שיצא לסיבוב הופעות בארצות הברית כמוזיקאי ג’אז.

הוא מנחה תוכניות רדיו וטלוויזיה שפיתח סגנון נגינה ייחודי ובלתי ניתן לחיקוי, שהפך לכרטיס הביקור המוסיקלי שלו. פטשקה זכה ב-17 פרסים בתחרויות בינלאומיות ונמנה כאחד ממאה המוזיקאים המובילים של המאה העשרים (עפ”י הסקר שנערך באונ’ קיימברידג’). פטשקה הינו אחד הווירטואוזים הידועים בעולם הג’אז, והוא מופיע בכל רחבי
העולם.

המאמרים האחרונים

  • סבסטיאן קטנה

    סבסטיאן קטנה

  • אורי גלר

    אורי גלר

  • טילדה רג’ואן

    טילדה רג’ואן

  • דוד ד’אור

    דוד ד’אור

לצאת © 2018 כל הזכויות שמורות